بیله دیگ، بیله چغندر!!!

.

آکبلایی خدا من یک مرضی دارم که شده بلای جانم، نمی دانم این بی صاحاب مانده چه بلایی است که به پیکره ی وجودم افتاده، لامذهب طاقتم را طاق نموده است! آکبلایی خدا خودت به دادم برس، دستم به دامنت شفایم بده که دیگر ملول شدم! آکبلایی خدا آخر این چه دردیست که به جانم انداختی؟ مگر مرض قحطی بود که به این حالم دچار کردی؟

آی ملت شما یک کاری بکنید، اَمَن یُجیب برایم بخوانید بلکه فرجی شود … آخر شما نمی دانید، چه ها که نمی کشم! من یک مرضی گرفته ام که به سبب آن شب ها در خواب اخبار چند ماه قبل را دوباره می بینم! آقا این مرض پدر در می آورد، از بس که فکر انسان را به هزار طرف می کشاند! اصلا گویا این مرض اسباب ِ دست ابلیس است که می خواهد مرا گمراه کند!

برای مثال در خواب دیدم که اخبار چند ماه پیش اعلام کرد که خودروی ملی جدیدی به اسم مینیاتور ساخته ایم! کلی هم از مزایا و فواید آن گفت! اما از خواب که پا شدم و رفتم سراغ این ماشین را گرفتم، گفتند خدا عمرت بدهد! مینیاتور کجا بود؟ مگر خواب دیدی؟

مثلا در خواب دیدم که در اخبار اعلام شده بود که داروی ایدز ساخته ایم، داروی ترمیم ِ زخم ِ دیابت ساخته ایم .. صبح که بیدار شدم دیدم  تلویزیون یک عده را نشان می دهد که داغان و پاغان از درد به خود می پیچند و دلیل دردشان هم مصرف دارو های ام اس ِ  ساخت ِ ایران بود! گفتم شما که می گفتید داروی ایدز و فلان و بهمان را ساخته اید، حالا چه شده که در این دارو های رایج در مانده اید؟ گفتند داروی چی چی؟ گفتم ایدز! گفتند برو خدا پدرت را بیامرزد، آن موقع که همراه چی چی یانوس در غار کهف در خواب بودی این خواب ها را دیده ای؟

دیشب هم در خواب دیدم در اخبار چند ماه پیش گفته شد که چون غربی ها به ما اورانیوم 20 درصد نمی دهند، پس ما خودمان غنی سازی اش می کنیم! درضمن کلی فیلم و عکس از خط تولیدش نیز به نمایش درآمد! اما امروز صبح که بیدار شدم در روزنامه خواندم که ایران از آژانس تقاضای سوخت 20 درصد کرده است و بیانیه تهران و مثلث ِ ایران ترکیه برزیل و از این قبیل چیزها! رفتم گفتم مگر قرار نبود خودمان این سوخت را غنی سازیم کنیم؟ پس چه شد؟ گفتند برو بابا خدا عقلت بدهد! مگر خواب دیده ای؟

خدایا خودت به دادم برس، یا دردم را درمان کن یا لااقل این اخبار را یک جور هایی ماست مالی کن ، بلکه روح ِ بیمار من هم کمی آرام گیرد!

.

درد دل های ملاقربانعلی

